Minikonfirmand

Hvad er minikonfirmand?

Minikonfirmand er en anordning under Den Danske Folkekirke. Det er et åndehul, hvor børnene kan få lov til at ånde ind og puste ud.

Minikonfirmand er et tilbud om at kigge indenfor i kirkens rum, gå på opdagelse, finde ud af hvem der arbejder i kirken og ikke mindst få et dybere indblik i den kristne tro. Vi vil gå på opdagelse i hver en krog af kirken samt træde ind i Bibelens univers gennem fortælling, sang, leg og kreativitet.

Minikonfirmand er en tid hvor vi sammen er nysgerrige og får en fortrolighed med kirken og dens mange aktiviteter og rum. Vi bruger en legende og sansende formidlingsform, hvor der er mulighed for at bruge kroppen og de kreative kompetencer.

Hvem kan gå til minikonfirmand?

Det kan alle børn i 3. klasse. Der er ikke krav om at man er døbt eller medlem af folkekirken.

Deltagelse i minikonfirmand er heller ikke en forudsætning for senere at kunne deltage i konfirmationsforberedelsen og blive konfirmeret.

Hvornår er det?

Det er hver onsdag kl. 13.30 - 15.30 med opstart d. 10. april og afslutning d. 22. maj. Børnene bliver hentet på skolen og afleveres igen, når vi er færdige, medmindre andet er aftalt.

Ved fravær må der gerne gives besked.

Vi medvirker ved gudstjenesten søndag d. 26. maj kl. 10.30, så sæt gerne kryds i kalenderen allerede nu og inviter familie og venner med.

Undervisningen foregår i Gug Kirke og varetages af kirke- og kulturmedarbejder Lise Kobbersmed

Ved yderligere spørgsmål, kontakt Lise på mail liko@km.dk eller tlf. 24 78 56 95